Vegyesen 4.


Valaha az ember nem gy lte meg nmagt, mint manapsg.
Ma azt hisszk, hogy minden rzs, minden gondolat csakis bennnk van.
Hogy minden, ami trtnik a lelknkben, csakis a mi magntrtnetnk. Hogy minden bens trtnetnk csakis a sajt fejnkben jtszdik le. n vagyok szomor, n vagyok kjsvr, n gyllkdk. n szomjazok gazdagsgra, hatalomra, nbennem villannak gyilkos indulatok - de ugyanakkor n vagyok nyugodt, n vagyok bks, n vagyok boldog, bizakod s jakarat.
Minden bennem jtszdik le. Az n gnjeimben, az n agyamban, az n lelkemben.
Az n sajt lnyemben, melynek senkihez sincs kze.
Ma gy vljk, hogy csakis sajt, magntrtnetnk van.
Magngynk. Magnsorsunk.
Magnak boldog az ember. s magnak boldogtalan.
A "Nincs Szeretet" vilgnak, amelyben lnk, ez a valsgtudata.
S ez nem gy van.
Valaha, ha valaki olyan csnyn viselkedett, mint a tloldali ji-king patknya, azt mondtk r, egy gonosz szellem megszllta t.
Valaha gy lttk, hogy lelknk kapcsolatban van az egsz lthat s lthatatlan vilggal. s egyszerre vagyunk adk s vevk. Ha agyadat elbortja a gyilkos indulat, mdiumv vlsz a vilg sszes gyilkos, pusztt erinek.
Ha nagyravgy vagy, bevonzod msok nagyravgyst.
Egy feldlt emberre rcsimpaszkodnak az sszes zaklatott lelkek - s feldlhatja egsz krnyezett.
A legtbb bns, ha elkvette a bnt, utna nem rti, hogy mi trtnt vele. Mg mieltt elindulna benne az nigazols mechanizmusa, nem rti, mirt tette a bnt.
gy rzi, mintha nem tette volna.
Az, hogy egy brtnben a legtbben azt mondjk, hogy k rtatlanok, nemcsak msoknak szl hazugsgok, de gy is rzik, valban, hogy nem tettek semmit. Illetve, hogy amit tettek, mintha nem k tettk volna. "Nem tudom, mi trtnt"..."Nem emlkszem, csak az utols pillanatra"..."Nem akartam!... Nem rtem, hogy tehettem ilyesmit..." - ezek a visszatr vallomsok.
A ncizmus buksa utn sok szzezer szadista tmeggyilkos rezte gy, hogy olyasmit tett, amit nem akart. Nem bntudatot rzett, hanem rtetlensget.
Egy magyar dokumentumfilmben elkerestk azt a szrnyeteg asszonyt, egy vst, aki sok vtizeddel ezeltt a kiteleptett nk barakkjaiban felgyel volt. Egy reg nni bukkant fl, a mr szintn ids, egykori rabok kz. Egy szeld, zavart nnike jelent meg az ajtban. Kis retikljt riadtan szortotta a markba. Nem rtette, mirt utljk t. Elfeledte, hogy valaha csizmval rugdosta ezeket az asszonyokat. heztette, verte ket, lehet, hogy meg is lt nhnyat - de nem emlkezett r.
Nem azrt, mert hazudott, hanem azrt, mert rgen ms erk vettk krl. Ms erk "szlltk meg". Egy szadista vilg erinek mdiumv vlt, s ez ksbb gy tnt szmra, mintha nem is vele trtnt volna. Mintha nem is tette volna, amit tett.
Megszllta a kor "rdge", maga is "rdgg" vlt. s amikor ez a rettenetes sszmkds megsznt, nem rzett utna klnsebb bntudatot, mert amit tett, azt nem rezte szemlyes gynek. Voltak, akik a rosszat kifejezetten parancsra tettk, s flfel mutogattak, de a legtbbnek nem is kellett semmifle parancs.
Azt tettk, amit akkoriban "kellett".
Ahogy a falombok, ha elmlik a szlvihar, "elfelejtik" a vszes, svt vltsket, s jra bksen sustorognak a napstses nyugalomban, gy felejti el aljas magatartst az ember is, akin tsvtett a korszellem pusztt vihara.
De ne hidd, hogy ez csak a trtnelmnkkel van gy.
Azrt mondtam csak el, hogy reztessem: soha senki sincs egyedl. Ez csak a mai atomizlt, ostoba llektudatunk tveszmje, hogy csupn bennnk, egyes-egyedl bennnk dl el minden. Hogy nem fggnk senkitl. Nem hat rnk senki, mert olyanok vagyunk, mint a hermetikusan zrt konzervdobozok.
Nincs gy.
A rossz erktl naponta meg kell tiszttani magunkat.
Az "rdgzsnek", az rt "rossz szellemektl" val megszabaduls titknak minden si hagyomny s minden valls a tudatban volt. Egy smnnak, egy gurunak, egy tibeti gygytnak, egy taoista blcsnek ppgy feladata volt az rdgzs, mint Jzus Krisztusnak. Ksbb ezt a tudst az emberisg elfelejtette. Illetve nagyobb baj trtnt: sszetvesztette a megszlltat a megszllval, ahogy azt a legsttebb inkvizcis pereknl lttuk, ahol sokkal inkbb a tudatlan papokat kellett volna megtiszttani, mint meggytrt ldozataikat.
Miszogi-nak hvjk azt a gynyr szertartst, melyben a japn harcmvsz naponta megtisztul. Ez mg az si vallsos sinto hagyomnybl ered. A harcos minden hajnalban egy hideg vzess al ll, s mikzben zubog r a magasbl a kristlytiszta vz, imval tiszttja meg magt a rossz hatsoktl. A napi frds s imdsg mindig is hozztartozott egy normlis kultra letrendjhez.
Ez klns hangoltsgot adott.
Azt mondtk, a jt, a tisztt, a magasrendt csak a J, a Tiszta s a Magasrend kpes befogadni. A llek tiszttlan vgyai, melyek llandan jratermeldnek, magukhoz vonzzk a mltatlan erket - a rosszat, az rtt, a lealjastt. Nincs ember, aki ez ellen vdve lenne, mert az let nem magnvllalkozs, hanem vgtelen erhlzat. Lthatatlan szlakbl szve. Egyszerre hatunk s vagyunk hatsa alatt szzfle ernek.
Tiszta pedig semmi sem marad magtl
Sem a testi, sem a lelki vagy a szellemi vilgban.
Amit az ember magra hagy, s nem trdik vele, az bekoszoldik - tudjuk jl. Ez a lelknkkel is gy van.
s a kosz a koszt vonzza.
Amire hangolod magad, azt fogadod be. Annak leszel mdiuma, eszkze, tettestrsa s megvalstja. s ez a trvny nemcsak a lthat, hanem a lthatatlan vilgra is vonatkozik.
J pillanatainkban angyalok vannak krlttnk.
Ha nem is ltjuk, de rezzk ket. A reggeli frdsnl gondolj a lelkedre is. Mosd meg azt is, s krj vdelmet a vilgban mkd rossz erk ellen.
Mller Pter



Vissza